STEPS aktivnosti
ili što i kako radimo
OTVORENI DAN ŠKOLE, 3. LIPANJ 2023.
Naše STEPS, odnosno STEM djevojke: Nadia, Nika, Ida, Ana, Andrea i Kimi su povodom Otvorenog dana naše škole predstavile Erasmus + projekt STEPS i njegove rezultate svim zainteresiranim učenicima i roditeljima. Govorile su o tome kako se prijaviti za sudjelovanje u projektu, o ciljevima projekta, vještinama koje su stekle kroz mobilnosti i razne aktivnosti u projektu te kako projekt doprinosi školi i široj zajednici. Održale su i radionicu recikliranja odjeće grupi učenica zainteresiranih za upis u našu školu.
24. SVIBANJ 2023.
Jedan od rezultata, u okviru prvog cilja Erasmus plana, akreditiranog Erasmus+ projekta STEPS je interdisciplinarni sat. Profesorice Sanja Antoliš i Sanja Vučetić su pripremile i održale prvi interdisciplinarni sat 24. svibnja 2023. u 2.g razredu. Spojile su matematiku i psihologiju pod nazivom „Trokut po trokut – sreća“. Učenici su na početku rješavali matematičke zadatke čija su rješenja koristili u rješavanju postavljenog problema, a zatim su koristeći geometrijske likove (iz matematičkog zadatka) kreirali i prepoznavali slike koje su trebale pokazati određene psihološke aspekte. Sat je za učenike bio relaksirajući, iako uz dosta izazovnih elemenata. Učenici su razvijali vještine rješavanja problema, timskog rada i kreativnosti.
17. SVIBANJ 2023.
U okviru Erasmus+ projekta STEPS doc.dr.sc. Tomislav Jagušt sa Fakulteta elektrotehnike i računarstva održao je 17. 5. 2023. godine radionicu sa LEGO Spike Prime robotima. Učenici su u manjim skupinama slagali robota te ga programirali za izvršavanje određenih zadataka. Problemi su učenicima bili zanimljivi te vjerujemo da su sudjelujući u ovoj radionici unaprijedili svoje vještine rješavanja problema.
5. PROSINAC 2022.
U ponedjeljak, 5. prosinca 2022. održana je 3. sjednica Vijeća roditelja XV. gimnazije na kojoj su učenici uključeni u Erasmus+ projekt STEPS, Ida Sabolić, Nika Sudić, Filip Čutura i Vito Martinović, prezentirali tijek provedbe projektnog zadatka i izazove s kojima se susrećemo.
U uvodnom dijelu učenici su naglasili osnovne ciljeve projekta, podjelu projekta u manje segmente i način provedbe i rješavanja pojedinih etapa. S obzirom da se projekt odnosi na izuzetno važnu temu razvrstavanja, odlaganja i odvoza otpada iz prostora škole, u ovoj fazi provedbe suočeni smo s aktivnostima koje izlaze iz okvira učeničkih kompetencija te je tražena podrška i suradnja Vijeća roditelja. Predsjednica Vijeća roditelja obećala je pomoć Vijeća oko uspostavljanja kontakta s tvrtkom Čistoća koja je zadužena za odvoz i zbrinjavanje otpada. U očekivanju dogovora sa zaposlenicima Čistoće oko odvoza otpada provest ćemo najavljene edukacije o razvrstavanju otpada namijenjene učenicima te postaviti u školske hodnike obilježene kante za odlaganje otpada uz popratni promidžbeni plakat s uputama.
16. STUDENI 2022.
Danas su članovi svake grupe prvo predstavili što su istražili do sada. Grupa 1 je napravila prezentaciju, prekopavali su po kantama za smeće da vide kakvog smeća imamo u školi te su na temelju toga izračunali postotak pojedinog otpada koji se odlaže u našoj školi. Podjelili smo se u nove grupe te je u svakoj grupi po jedan član iz svake prijašnje grupe kako bi mogli koristiti već stečeno znanje. Kasnije nam je profesorica dala zadatak da napravimo video o našoj temi.
2. STUDENI 2022.
Danas smo prvi put imali sastanak u kantini. Razvrstani smo u grupe, prema onome što smo prijavili na Paletu. Prva grupa je trebala istražiti koje su vrste smeća prisutne u školi, te količinu smeća za svaku vrstu. Druga grupa je trebala istražiti koji je otpad škola uklonila, što je škola radila i što bi škola trebala učiniti. Grupa 3 je trebala istražiti kako klasificirati smeće, a grupa četiri je trebala istražiti kako i što su drugi učinili sa smećem. Na kraju našeg sastanka iznijeli smo svoje ideje o tome što bismo trebali učiniti kako bismo postigli svoj cilj.
Ova je publikacija ostvarena uz financijsku potporu Europske komisije. Ona izražava isključivo stajalište njenih autora i Komisija se ne može smatrati odgovornom pri uporabi informacija koje se u njoj nalaze.