U subotu, 16.11., je petnaestak učenika 2.b i 2.c razreda pod vodstvom svog nastavnika Povijesti, Borisa Babajka, posjetilo spomen-park Dotrščinu. Tamo su sudjelovali u radionici koju su organizirali Virtualni muzej Dotrščina i Hrvatska udruga nastavnika povijesti.
Radionica je započela čitanjem teksta spomen ploče (danas replike) žrtvama koje su ubijene u ovom parku. Učenici su čuli o strašnim stradanjima i tragičnim događajima za vrijeme 2. svjetskog rata. Prošetali su parkom i saznali o simbolici spomenika posvećenih žrtvama zločina. Vidjeli su spomenike kipara Vojina Bakića u Dolini grobova gdje je pokopana većina žrtava. Tamo su poslušali pjesmu o Dotrščini autora Aleksandra Hut Konoa. Vidjeli su i spomenik nalik na kavez iz kojeg na slobodu izlaze ptice koji je posvećen žrtvama fašizma u Zagrebu. Otkrili su sve tajne i skrivena značenja na spomenicima koji potiču da ne zaboravljamo sve što se dogodilo u tim vremenima.
Na kraju radionice su učenici odigrali kreativnu igru u kojoj su odgovarali na pitanja koja su sve potaknula na razmišljanje i razumijevanje tuđih perspektiva i emocija. Također su dio programa bile i kooperativne igre u kojima su sudionici trebali imati povjerenja u svoje suigrače kako bi uspješno završili aktivnost. Radionica je završila igrom skrivača među drvećem Dotrščine.
Ovo iskustvo je učenike naše škole osvijestilo o težini događaja koji su se dogodili u toj, danas predivnoj, spomen-šumi. Očaravajući prizor sa dubokom i teškom poviješću – Dotrščina.
Dora Turčinov i Leda Kefeček, 2. b
Foto: Virtulani muzej Dotršćina i Boris Babajko