Erasmus + projekt STEPS koji provodimo u našoj školi, omogućio nam je organizaciju niza edukativnih aktivnosti u projektnom tjednu od 11. do 19. svibnja 2024. Sudjelovali su učenici i nastavnici iz škola: Justus von Liebig Gymnasium, Neusäß, Njemačka ; I.I.S. L.da Vinci-Fascetti , Pisa, Italija i XV. gimnazija, Zagreb, Hrvatska.
Podsjećamo da u projektu STEPS nastojimo u učenika osvijestiti razne probleme i potrebu za aktivnim sudjelovanjem u njihovu rješavanju.
Ove smo godine smo kao glavnu temu istaknuli problem postojanja invazivnih bio vrsta u Hrvatskoj i Europi. O toj smo temi prvo sami učili samostalnim istraživanjima i predavanjima stručnjaka, a zatim smo kreirali edukativne društvene igre s ciljem poučavanja šire zajednice. Željeli smo organizirati akciju u kojoj će učenici aktivno sudjelovati i uklanjati neke invazivne vrste.
Mjesni odbor Prvić luke omogućio nam je da na otoku Prviću naši učenici i njihovi gosti iz partnerskih škola praktično usvoje znanja o invazivnim vrstama. Uz pomoć škara i puno dobre volje pomogli smo lokalnoj zajednici očistiti nekoliko puteva od invazivnih vrsta i ostalog raslinja koje može biti opasno u slučaju požara.
U školi smo organizirali debatu teme „Humans are an invasive species“ za koju su se učenici pripremali u svojim školama prije projektnog tjedna. Nakon debate igrali smo društvene igre koje smo sami izradili i tako educirali naše partnere o invazivnim vrstama. Jedan je dan bio rezerviran za upoznavanje s autohtonim biljnim vrstama te kakav je utjecaj čovjeka na njihova staništa na padinama Medvednice. Pod nadzorom šumara iz „Parka prirode Medvednica“ uklanjali smo invazivnu smo vrstu „Japanski dvornik“ u podnožju Medvednice.
Imali smo i dvije zanimljive radionice na FER -u: „Moderna energetika u kućanstvima“ i “Senzorima do sretnih biljaka”. Cilj prve radionice bio je upoznati se s osnovnim pojmovima o elektroenergetskim sustavima, s različitim tarifnim modelima električne energije koji postoje u Hrvatskoj te razmotriti prednosti tih modela za kućanstvo. Posebna je pozornost posvećena razmatranjima o nužnosti uravnoteženja proizvodnje i potrošnje energije kao i o ulozi energije u svakodnevnom životu pojedinca te važnosti odgovorne potrošnje energije. Cilj je druge radionice bio uvesti principe održivosti uz produbljivanje razumijevanja rasta biljaka i izazova koje donose klimatske promjene.
Posljednji su dan sudionici svaku projektnu aktivnost prezentirali uz mnoštvo zanimljivih fotografija na tradicionalnom druženju s roditeljima te time uspješno završili još jedan, uspomenama bogat, projektni tjedan.
Ova je publikacija ostvarena uz financijsku potporu Europske komisije. Ona izražava isključivo stajalište njenih autora i Komisija se ne može smatrati odgovornom pri uporabi informacija koje se u njoj nalaze.