Državna nagrada tehničke kulture “Faust Vrančić” za iznimna postignuća u tehničkoj kulturi u 2019. godini dodijeljena je programu RADDAR!
Riječ je o projektu koji od 2013. godine zajedno provode XV. ginmazija, FER, Hrvatsko matematičko društvo i udruga Mladi nadareni matematičari Marin Getaldić. Projekt se sastoji od matematičkih i informatičkih radionica te posjeta Fakultetu elektrotehnike i računarstva. Namijenjen je učenicima od 5. do 8. razreda osnovnih škola, a svake je godine u program uključeno oko 250 učenika, 20 studenata te 10 nastavnika.
Voditelji projekta ispred XV. gimnazije, a ujedno i dobitnici ovogodišnjeg priznanja su Zlatka Markučič, dipl. ing., profesor savjetnik, mr. sc. Ernest Wendling, dipl. ing., profesor savjetnik, Vesna Ovčina, profesor savjetnik i Jelenka Anić, profesor savjetnik.
Pored njih nagradu su još dobili: prof. dr. sc. Vesna Županović (FER), izv. prof. dr. sc. Dejan Škvorc (FER), doc. dr. sc. Domagoj Kovačević (FER), Ladislava Bunjački, učitelj savjetnik u mirovini, Sandra Madžar, učitelj savjetnik (OŠ Miroslava Krleže Zagreb) te Magdalena Babić, dipl. ing., učitelj mentor (OŠ Vrbani Zagreb).
Obrazloženje Povjerenstva o dodjeljenoj nagradi:
Grupa predloženika radi zajedno na programu RADDAR od 2013. godine. Program se održava u suradnji Fakulteta elektrotehnike i računarstva Sveučilišta u Zagrebu, XV. gimnazije, Hrvatskoga matematičkog društva i udruge Mladi nadareni matematičari Marin Getaldić te je namijenjen učenicima od 5. do 8. razreda osnovne škole. Program RADDAR sastoji se od matematičkih radionica, informatičkih radionica i posjeta Fakultetu elektrotehnike i računarstva. Godišnje se u učionicama XV. gimnazije održi 20 matematičkih radionica i 20 informatičkih radionica. Matematičke radionice održavaju se od 5. do 8. razreda, a informatičke grupe postoje za tri razine znanja pa je ukupan broj radionica svake godine oko 140. Posjeti laboratorijima FER-a održavaju se 5-6 puta godišnje, pri čemu učenici i njihovi mentori posjete jedan ili više laboratorija u kojima je za njih pripremljen program -prezentacija, razgledavanje opreme, eksperiment, a često i praktični rad. Profesori FER-a u suradnji s ekipom nastavnika iz RADDAR-a pripremaju program na kojem su prisutni učenici i njihovi voditelji studenti, srednjoškolci te nastavnici iz škola. Uz subotnji posjet laboratoriju održavaju se i matematičke radionice u četiri grupe, što u 2019. godini daje 20 održanih radionica. Svake godine u programu sudjeluje oko 250 učenika, koji na završnoj svečanosti na FER-u dobivaju diplome za pohađanje programa. Osim zanimljivim programima, učenike se motivira različitim diplomama, ovisno o redovitosti pohađanja programa,pa i sitnim poklonima. Roditelji, voditelji i nastavnici također su prisutni na dodjeli diploma i znanstvenoj prezentaciji koje se održavaju pred velikim auditorijem. Svake godine to je veliki događaj s obzirom na to da osim učenika i roditelja sudjeluju studenti-voditelji, njih 30-ak te 10 nastavnika s raznih mjesta u vertikali obrazovnoga sustava. Osim doprinosa u popularizaciji znanosti, ovaj program pridonosi suradnji između škola i sveučilišta te ranom upoznavanju djece sličnih interesa, kao i međugeneracijskoj suradnji.