XV. gimnazija, Jordanovac 8. Zagreb

Učenje u online okruženju

Dragi učenici, Institut za društvena istraživanja u Zagrebu objavio je seriju edukativnih videa o učenju u online okruženju. Dostupni su na linku 

https://www.idi.hr/ciro-idiz-za-online-skolu/.

Osim toga evo još malo pomoći u organizaciji učenja u online okruženju. Nadam se da će vam biti od koristi.

Hvala vam na vašem sudjelovanju u anketi provedenoj u svrhu poboljšanja nastave u on line okruženju. Vrijedne povratne informacije iz provedene ankete, koje smo dobili od vas, vaših roditelja i nastavnika ukazale su na nekoliko područja na koje je potrebno obratiti pažnju i nastojati ih učiniti boljim. U virtualnom okruženju svatko treba preuzeti svoj dio odgovornosti da bi sustav što bolje funkcionirao.

Na što je važno obratiti pažnju.

  1. „Praćenje zadataka na Loomenu“

Svi znamo i uvjerili smo se u to da sam sustav ne funkcionira savršeno, što znači da mu se svi moramo prilagoditi. Većina primjedbi se odnosi na „pucanje veze“, tromost sustava i sl. To stvara problem vama-u predaji zadaća na vrijeme, kao i profesorima , koji iznalaze „ neobična vremena „ za postavljanje materijala na Loomen.

Ono što je vama važno pratiti redovni raspored sati i pridržavati ga se. Provjeravanje novih zadataka na Loomenu bi se trebao svesti na optimalnu mjeru, najviše 3 puta dnevno i to ujutro, u podne i predveče. Ukoliko su nastavnici i postavili neki sadržaj tijekom noći, sigurno se od vas ne očekuje da na njihove zahtjeve odgovorite u realnom vremenu. Opustite se i nemojte od 0-24 pratiti sve promjene.

2. „Dobar plan je pola posla“

Prateći raspored sati napravite plan rada na dnevnoj i tjednoj bazi. Dan ranije provjerite što imate u rasporedu za sutra i provjerite jeste li završili sve zadatke. Provjerom sustava dobiti ćete uvid što se od vas očekuje u nadolazećim danima (2, 3 ili 7 dana). Napravite si kalendar rada i upišite krajnje rokove za predaju zadaća, ispunjavanje kviza i sl.

Ovdje je link Ministarstva znanosti i obrazovanja s preporukama o organizaciji radnog dana učenika tijekom održavanja nastave na daljinu , koji vam može biti od koristi

https://mzo.gov.hr/UserDocsImages/dokumenti/Vijesti/2020/Preporuke%20o%20organizaciji%20radnog%20dana%20ucenika%20tijekom%20odrzavanja%20nastave%20na%20daljinu.pdf

3. “Kućna pravila“

Mnogi od vas imaju ukućane koji također ili moraju pratiti nastavu ili rade od kuće i sl. Trebali bi jasno odrediti vrijeme kada će tko, unutar svog „kutka“ koristiti računalo tijekom dana. Osigurajte si prije početka rada prostor u kojem ćete neometano moći raditi zadatke. Pripremite si sav potreban pribor, udžbenik, kalkulator i sl. baš kao da ste na nastavi u školi. Nije nužno sve raditi na računalu. Zadaće i dalje možete pisati u bilježnicama, učiti iz udžbenika…, a kada sjednete za računalo već pripremljene zadatke za predaju prebacite u Loomen.

4. „Zabava ili rad“

Do sada je računalo služilo uglavnom za zabavu, surfanje, igranje igrica i sl. Sada je to postalo vaše radno mjesto. Kada ste odredili da je vrijeme za rad, nemojte doći u napast i početi se baviti nečim drugim. To je u učenju na daljinu vaš najveći izazov i vaša odgovornost.

5. „Nemojte zamijeniti dan za noć“

Vrlo je važno održati dnevnu rutinu. Ustanite se kao da krećete u školu, obucite se, doručkujte, provjerite obveze za današnji dan i provjerite ima li novih zadataka, te se primite posla prema planu u vašem kalendaru. Nakon nekog vremena (cca. sat vremena) napravite kratku pauzu, te nastavite raditi dalje. Očekivano vrijeme rada za srednjoškolce je 7-8 sati dnevno. Podijelite si zadano vrijeme na dva ili tri ciklusa rada tijekom dana, ovisno o dogovoru s ukućanima, zahtjevnosti  zadataka i sl. Ne morate sve i stalno raditi pred računalom i najvažnije- nemojte zamijeniti dan za noć. Noć je za spavanje, a dan za aktivnosti.

6. „Niste sami“

U uobičajenoj nastavi u školi imate komunikaciju s nastavnicima i ostalim učenicima u realnom vremenu. Sada je to drugačije, i treba se prilagoditi i na tu okolnost. Vjerujem da ste i dalje u kontaktu s kolegama iz razreda, a ako niste, potrudite se uspostaviti te kontakte. Sigurno se i dalje možete konzultirati oko nekih zadaća ili predmeta. Dogovorite npr. whatsapp grupe za komunikaciju i baš kao da ste u našem podrumu-družionici rješavajte zadatke zajedno.

Ukoliko niste skloni tome, uvijek postoji način da predmetnom nastavniku uputite upit za pojašnjenje nekog dijela gradiva, baš kao da ste u razredu, ali putem drugačijeg medija i ne u realnom vremenu. Pripremite pitanja i pošaljite predmetnom nastavniku npr. na mail. Možda ćete se morati strpiti za odgovor, jer ni profesori ne mogu biti od 0-24 online, ali odgovor ćete svakako dobiti .

Tražite pomoć i svojih ukućana. Netko ima možda bolje organizacijske sposobnosti od vas, netko ima znanja iz nekih premetnih  područja… iskoristite i te resurse.

7. „Nemojte varati (sebe ni druge)“

Trebali bi osvijestiti odgovornost prema sebi i svojem znanju te ne bi trebali predavati uratke koje niste samostalno napravili. Kada se nalazimo u školi nastavnicima je lakše i komunicirati i kontrolirati proces rada. Sada je to većim dijelom vaša odgovornost i sami trebate podići svijest o važnosti znanja. Zamislite samo u kojoj se situaciji svijet danas našao i koliko su važni ljudi koji znaju i dobro rade svoj posao-bez obzira jesu li to liječnici, statičari, informatičari ili netko treći.

8. „Vrednovanje“

U virtualnom okruženju i nastavi na daljinu će se  primijeniti novi način gledanja na ocjenjivanje. Središte s učenja za ocjene je pomaknuto na područje kako uspješno učiti zato što je učenje korisno, kako uživati  u učenju i učiti kako rješavati probleme, kritički razmišljati i raditi u timu. To je pomak prema višim kognitivnim razinama koje se ne mogu vrednovati (samo) kroz provjere poznavanja sadržaja. Pratiti će se vaš rad, poticati aktivnost i suradnja – kako s nastavnicima, tako i s drugim učenicima. Za utvrđivanje upravo tih vještina virtualno okruženje za učenje izvrsno je mjesto jer se sve aktivnosti bilježe, a pitanja i komentari mogu se postavljati i nakon zadanog vremena. Dakle budite aktivni, kreativni i radite timski i – sve će biti u redu. Točne informacije o projektima i zadacima, te točnim kriterijima i načinu vrednovanja unutar pojedinih predmeta ćete dobiti na vrijeme – od svojih nastavnika.

9. „Motivacija“

Motivacija nas potiče, usmjerava i održava ka postizanju nekog cilja. Ono što je „zeznuto“ je da ona ima svoju dinamiku i da je promjenjiva. Kako je održati i usmjeriti se na rad je vječno pitanje u redovnoj nastavi, kao i u nastavi na daljinu. Pa evo nekoliko savjeta za održavanje motivacije:

  • Za ispunjenje plana nagradite se malim nagradama (napravite popis-npr. opustiti se u kadi; napraviti dnevni trening, pročitati neku knjigu i sl.)
  • Izbjegavati dosadu i negativne emocije ( ako osjetite da vam koncentracija popušta, napravite vrlo kratku pauzu i nastavite učiti-do ispunjenja  plana)
  • Učite s razumijevanjem(vodite bilješke, odvajajte bitno od nebitnog, napravite mentalnu mapu-ili nešto slično što će potaći vašu želju za znanjem)
  • Koristite mnemotehnike ( to je sve ono što vam olakšava pamćenje-što smješnije i zabavnije to bolje).

10. „Zabavljajte se“

Upoznajte bolje ukućane ( mnogi kažu da su se iznenadili kako su to u stvari neki „fini ljudi“ 😊). Naučite nešto novo- neki strani jezik, peći kolače, štrikati, neku novu igricu i sl.

Potražite stare fotografije, nasmijte se i doznajte neke nove priče i događaje iz vremena kada su snimljene. Fotografirajte, pjevajte, skladajte, radite nakit, pišite pjesme…budite kreativni.

Sve će ovo proći i susrest ćemo se u našoj školi svi zdravi i veseli 😊


Comments are closed.

XV. gimnazija
Loading...