XV. gimnazija, Jordanovac 8. Zagreb

Miočka knjižnica kao književna kolonija: javno čitanje radova polaznika radionica CeKaPe-a

U ponedjeljak, 17. prosinca 2018. u školskoj je knjižnici održano javno čitanje radova učenika koji su pohađali ciklus od devet radionica koje je od 15. listopada do 10. prosinca u XV. gimnaziji vodio Miroslav Mićanović, ugledan hrvatski književnik. Udruga CeKaPe – Centar za kreativno pisanje – već nekoliko godina kroz projekte poput ovoga nastoji učenike potaknuti na razvijajnje sposobnosti spretnoga i osmišljenoga pisanja. Put u središte kratke priče, kako su organizatori nazvali ciklus, osim priča iznjedrio je i dobru poeziju. Deset učenika pred dirnutom je publikom pročitalo svoje tekstove. Sveukupno petnaest učenika, od kojih neki nisu mogli nazočiti događanju, dobilo je diplome i obećanje CeKaPe-a da će njihovi radovi biti objavljeni na mrežnoj stranici Udruge. Uz domaću pitu od jabuka i mirisni čaj, u predblagdanskom smo ozračju doživjeli riječ kao ono što pokreće osjećaje, proizvodi ljepotu i potiče na promišljanje. Nježna refleksivnost Lorene Ivanković, lucidna poezija Eve Rodinis, ironična autobiografičnost Melite Mukavec, duboka zapitanost Konrada Alexandera Kissa, obrtanje jezične logike u prozi Lane Kuretić, toplina Kristine Lukić, dramski naboj u prozi Katje Jakovac, duhovitost Keja Filipina, prisna poetičnost Filipa Posavca, ritmičnost Ane Bašić, vješto narativno kadriranje Ariane Dobrostal, poetska zvukovnost Filipa Perkovića, preoblačenje fantastike u pismu Tee Trčak, slikovnost i ritam u poeziji Ivone Bušljete, neoromantični intertest Rine Baljak – sve ćete to moći uskoro čitati na Miočkome čitomatu, na mrežnoj stranici škole. Plodovi tečaja već su vidljivi: nekoliko je učenika poslalo svoje radove na književne natječaje, a priča „Krik metala“ Ariane Dobrostal proglašena je najboljim uratkom srednjoškolskoga dijela natječaja za Zvukopis – projekt moderne zvučne aplikacije s književnim tekstovima.

Marina Katinić, prof.

18.12.2018.


Comments are closed.

XV. gimnazija
Loading...