Posebnosti pojedinih profesora mogu značajno utjecati na znanje učenika. Svaki je profesor drugačije prihvaćen među učenicima zbog svog pristupa gradivu i načina komunikacije s učenicima. Neki zahtijevaju mnogo dodatnog sadržaja i samostalnog rada izvan škole, a neki su opušteniji i spremne materijale daju na satu. Možda ćete morati pročitati pet, a možda petnaest lektira u godini (iako ih je obično deset). Na nekim satima tradicionalno se pristupa gradivu, knjigom, bilježnicom i olovkom, dok neki vole koristiti interaktivne sadržaje na internetu. Česte su i razlike između zaključnih ocjena učenika jednakog znanja kod profesora koji predaju isti predmet.
Svi upisujemo srednju školu s različitim predznanjem zbog čega mnogi smatraju da je nagrađivanje predznanja nepošteno te da se treba kretati od nule.
Učenici ističu da im se ne sviđa biti pasivan slušatelj te da vole biti uključeni u nastavu, odgovarati na pitanja, raspravljati i raditi u grupama.
Često uspoređujemo profesore iz istih predmeta shvaćajući da se kod nekih na satima možemo odmarati, a kod drugih trebamo učiti dva tjedna prije ispita. Zbog drugačijih kriterija pojavljuju se razlike u ocjenama među učenicima jednakog znanja, a kod nekih profesora je odlična ocjena rezervirana samo za olimpijce.
Većina učenika preferira opuštene profesore, no ponekad ni taj ekstrem nije dobar. Iako opušteniji profesori češće imaju dobar odnos s razredom i povjerenje učenika, potrebno je poznavati granice. Važno je znati kada i kako preuzeti kontrolu nad razredom, utišati buku koja može smetati ostalima te razlikovati privatan život od posla. Učenicima pogotovo ne paše kada profesor na satu skrene s teme, a onda očekuje da se naštreba cijeli udžbenik napamet.
Prvih mjesec dana morate dobro pročitati profesore kako biste procijenili koja im pitanja možete postaviti. Ako se sjetite neke zanimljive činjenice ili vica, netko će to prihvatiti sa smiješkom, a netko će se naljutiti jer ste mu odvratili pozornost. Jedna učenica voli kada profesori malo skrenu s teme jer misli da ih se tako lakše upozna. Nije joj zanimljivo samo pričati o teoriji, bez da zna tko će je to poučavati sljedeće četiri godine. Netko vam neće dopustiti da popijete vodu, a kod nekih zadnje klupe uživaju u gozbama. Kod većine se profesora treba pitati za odlazak na zahod, a kod nekih se može samo ustati i otići da se ne ometa nastava. Kao i svaki učenik, svaki je profesor jedinstven.
Tekst: Leda Kefeček, 1.B
Naslovna fotografija: Immo Wegmann na Unsplash