Bilo da morate uvjeriti roditelje da vam produže vrijeme koliko biste htjeli ostati vani, da vam daju više novca ili da trebate nagovoriti profesora da vam produži rok za projekt za dan više, ta moć da uvjerite nekoga u ono što želite je poput neke supermoći. Moć uvjeravanja nije samo u tome da dobijete ono što želite, već je to vještina koja može utjecati na naše odnose, karijeru i društvo.
Uvjeravanje nije samo vještina pojedinca, već je i temeljni dio medija i reklama. Osobe koje se bave reklamama koriste kredibilitet poznatih osoba kako bi promovirale proizvod. Oni koriste emocionalnu manipulaciju i nama poznata obilježja brendova kako bi nam se proizvod činio što bližim i zanimljivijim. Razumijevanje pozadina takvih reklamiranja pomaže nam da postanemo kritički potrošači i da znamo prepoznati kada nam netko svoj proizvod želi ‘uvaliti’.
Uvjeravanje nije samo za velike govore ili debate, to je nešto što koristimo svaki dan, često posve slučajno. U školi nam to može pomoći postati npr. boljim vođom. Bilo da želimo postati predsjednikom razreda, vijeća ili kapetanom tima, moramo uvjeriti ostatak vršnjaka da glasaju za nas. Na društvenim mrežama to je također vrlo aktualno. Poznate osobe i određeni ljudi imaju utjecaj na druge, a da toga nisu svjesni. S druge strane, oni koji jesu svjesni – to iskorištavaju. Influenceri koriste tehnike uvjeravanja kako bi nas potakli da ih pratimo, dajemo im lajkove ili kupujemo njihove proizvode jer imaju socijalni kredibilitet u društvu.
Zapamtite, uvjeravanje nije samo prijevara, već alat za bolje odnose i predstavljanje: kako proizvoda, tako i samoga sebe. Sljedeći puta kada ćete imati priliku, mudro iskoristite neku od poznatih tehnika uvjeravanja i gledajte kako se vrata pred vama otvaraju!
Tekst: Vita Crnjak, 4.B
CoachMIL Power of Persuasion from FADE IN on Vimeo.