Krajem prvog polugodišta (19. 12.) završio je eksperiment koji se provodio u 2. F i 2. H razredu. Tijekom tri mjeseca, učenici 2. F razreda trebali su svaki dan konzumirati barem jednu termički neobrađenu namirnicu, a učenici 2. H razreda popiti barem dvije litre tekućine (voda, čaj, kava, prirodno cijeđeni sok). Kako bismo pratili njihov napredak, morali su još ispuniti tri ankete. Jednu na početku eksperimenta, jednu pri sredini i jednu na kraju. U ovom članku donosimo vam rezultate anketa i naš zaključak. Mali podsjetnik: ovaj je projekt osnovan kako bismo uveli zdrave navike u svakodnevni život.
Postavili smo različita pitanja kojima smo utvrdili koliko su sudionici jeli termički neobrađene namirnice, tj. pili tekućine prije, tijekom i na kraju održavanja ovog projekta kako bismo pratili promjenu. Osim toga, pitali smo ih što misle o samom projektu, koji im je bio glavni motiv za sudjelovanje i slično.
Rezultati ankete 2. F razreda: Konzumiranje barem jedne termički neobrađene namirnice
Na prvo pitanje Koliko često jedeš termički neobrađeno voće ili povrće? sudionici su odgovorili ovako (prvi kružni dijagram prikazuje rezultate prve, drugi druge i treći treće ankete):
Udio sudionika koji je jeo voće 6 do7 puta tjedno porastao je, a udio onih koji su ga jeli 3 do 5 puta tjedno smanjio se.
Rezultati ankete 2. H razreda: Konzumiranje najmanje 2 litre vode dnevno
Najveći napredak u 2. H razredu može se uočiti u količini tekućine koju su dnevno popili. U tri mjeseca, postotak učenika koji pije više od 2 litre vode povećao se za 20 %, a onih koji piju manje od jedne litre smanjio za 8,7 %.
U drugoj anketi čak je 70 % učenika reklo da misli da piju više vode nego prije, a u trećoj 56 %. Na samom početku pitali smo ih misle li da piju dovoljno količinu tekućine. Na početku ovog eksperimenta taj je postotak bio 65 %, a na kraju 75 %.
Zašto su učenici odlučili sudjelovati u projektu?
Pitali smo sudionike koji je njima bio glavni motiv za sudjelovanje i rekli su nam da im se projekt činio zanimljivim. Kako bi pomogli učenicima oko obavljanja svog izazova, profesori su povremeno podsjetili cijeli razred na pravilnu prehranu. 45 % učenika reklo je da ih to motivira te da bi voljeli da ih se češće podsjeća. Većina sudionika obaju izazova smatra da se mogu pokrenuti određene promjene u zdravstvenim navikama učenika, ali da to najviše ovisi o pojedincu.
Zaključak
Bez obzira na to što sudionici nisu značajno promijenili svoje navike, imali su volje za sudjelovanje u ovom i sljedećim projektima, dali su nam svoje mišljenje i prijedloge za unapređenje.
Promjena nije za svakoga, stoga ovaj izazov može pomoći samo onima koji se žele promijeniti kako bi ih pogurao i držao ih motiviranima. Nisu se svi učenici razreda uključili u ovaj projekt, a zbog toga ćemo ubuduće, umjesto biranja nekoliko razreda u kojima će se provoditi projekt, provoditi ankete u koje se možete upisati ako želite sudjelovati. Uskoro stiže obavijest o novom izazovu!
Posebno bismo htjele istaknuti učenika 2. F razreda koji je projekt shvatio jako ozbiljno jer je čak kupio mikser.
Hvala svim učenicima i profesorima na sudjelovanju u ovom projektu!
MMC tim: L.G. & K.L. & L.S.
Naslovna fotografija: Yoav Aziz na Unsplash