Profesorica Lana Kozina mlada je profesorica matematike u našoj školi. Matematika je jedan od najdražih predmeta u XV. gimnaziji, stoga smo profesoricu pitali kakav je njezin stav prema podučavanju, kriterijima, ocjenjivanju i načinu na koji se nastava provodi.
Koliko dugo radite kao profesorica? Koliko dugo radite u XV. gimnaziji?
U školi kao profesorica radim tri godine, a u XV. gimnaziji dvije godine.
Što najviše volite u svom poslu?
Kod svog posla najviše volim sam rad s učenicima i prenošenje znanja.
Biste li, da možete, ukinuli ili promijenili neka pravila koja kao profesorica morate slijediti?
S obzirom na to da nemam baš puno iskustva rada u školi, za sada ne bih.
Zaobilazite li nekad neka pravila kako biste pomogli učenicima?
Da, ako je to za dobro učenika.
Smatrate li da su se kriteriji previše snizili te da je pritisak prevelik, kako na učenike, tako i na profesore?
Da. U usporedbi s vremenom kada sam ja išla u srednju školu, kriteriji su se dosta snizili, količina se gradiva povećala iako je vrijeme u kojem to gradivo treba usvojiti ostalo isto. Stoga su učenici pod pritiskom da sve brže usvoje, a profesori pod pritiskom da sve stignu kvalitetno obraditi.
Osjećate li da ste nekad pod pritiskom zbog roditelja nekih učenika? Imate li osjećaj da očekuju nešto od Vas?
Da, smatram da neki roditelji očekuju odlične ocjene bez obzira na kvalitetu znanja i količinu uloženog truda njihova djeteta.
Žale li se često roditelji na neki dio Vašeg poučavanja?
Do sada se nisu žalili na podučavanje.
Biste li ikad učeniku dali bolju ocjenu nego što zaslužuje ili mu popustili, samo kako biste izbjegli žalbe roditelja?
Učeniku ne bih dala bolju ocjenu ako smatram da ju ne zaslužuje.
Koji je vaš stav o podizanju ocjena pred kraj godine? Dopuštate li učenicima odgovaranje za višu ocjenu, i ako da, s kojim prosjekom?
Svakom se može dogoditi da ima loš dan i da mu se dogodi neka loša ocjena. Smatram da taj loš dan ne bi trebao utjecati na konačnu ocjenu, pa dopustim učenicima da to pokušaju popraviti. Odgovaraju za višu ocjenu s prosjekom 4,3, 3,3, odnosno 2,3.
Zaokružujete li ocjene po prosjeku ili trudu učenika?
Ocjene zaokružujem učenicima po prosjeku i trudu. Prosjek mi služi kao približan pokazatelj znanja. Ako se učenik trudi, a ima prosjek niži za 0,2 od potrebnog za višu ocjenu, pitam ga za bolju ocjenu.
Je li Vam katkad žao zbog ocjene koju date nekom?
Nije se do sada dogodilo da sam požalila zbog neke ocjene. Stojim iza ocjene koju upišem.
Sviđa li Vam se više nastava kakva je bila prije Škole za život ili nastava koja se trenutno provodi?
Mislim da je za učenike bolja nastava kakva se provodi trenutno jer ih se na taj način potiče da aktivno sudjeluju u nastavi, a ne da budu samo pasivni slušači.
Postoji li vrijeme tijekom kojega ne razmišljate o školi i ne pripremate se za nastavu ili živite svoj posao i u slobodno vrijeme?
Općenito nije lako odvojiti privatan život od škole. Živimo u vremenu kada nastojimo poboljšati nastavu kako bismo u učenicima pobudili zanimanje za predmet, a samim time često je potrebno educirati se u slobodno vrijeme. Dio praznika provedem ne razmišljajući o školi, a onda krećem s novim pripremama.
Koliki dio vikenda potrošite na planiranje nastave i ostale stvari povezane uz posao?
Ako moram ispravljati neke provjere znanja, obično mi treba cijeli vikend. Ako nemam ništa za ispravljanje, tijekom vikenda za planiranje nastave treba mi pet do šest sati.
Kako izgleda Vaša rutina radnog dana? Imate li neke posebne navike?
Nemam neke posebne navike. Ako to nisam stigla tijekom vikenda, pripremim do kraja materijale potrebne za nastavu, a ako jesam, provjerim još jednom je li sve u redu. Kada dođem u školu, provjerim još jednom raspored, a zatim u svakom razredu obradim planirano gradivo, pa idem natrag doma.
Imate li neki hobi kojem posvećujete vrijeme?
Crtala sam, no nažalost više nemam toliko slobodnog vremena.
Jesu li neki profesori koji su Vama predavali u školi utjecali na Vaše provođenje nastave? Jesu li Vam neki bili uzor te u Vama pobudili želju da i Vi budete profesorica? S druge strane, postoje li neki za koje ste si obećali da, ako budete bili profesorica, nećete biti poput njih?
Moja je profesorica Matematike zapravo dosta utjecala na to da i sama postanem profesoricom. Imala sam jednog profesora koji je zahtijevao jako puno, a ništa nije dao. Sve je bilo samo prepisivanje, bez ikakvog objašnjavanja, pa se sami snađite. Obećala sam samoj sebi da nikad neću biti takva profesorica.
Da se sad možete vratiti u prošlost i ponovno odabrati zanimanje, biste li odabrali isto?
Da se mogu vratiti u prošlost, opet bih odabrala ovo zanimanje. Ne mogu se zamisliti da se radim nešto drugo.
Tekst: MMC
Fotografije: Vid Haber, 3. C